Branding als ultieme kracht via Feng Shui

branding met Feng ShuiBranding is een heel speciaal dingetje waar ik sinds jaar en dag mee werk in zowel Feng Shui als KnowVision. Dat kan ook niet anders, want branding is intern, extern, naar anderen maar ook naar de eigen persoonlijkheid van groot belang.
Niet alleen voor ondernemers, nee, voor iedereen.

Branding vraagt om inzicht in de persoonlijkheid!

Vooral wanneer de business meedoet, is de valkuil diep en hard! Want branding kan bij de marketingexpert in het brein ontspruiten zonder inzage in de persoonlijkheid van de bedrijfseigenaar. Resultaat wordt al gauw vertaald in een faillissement. Zo sneu!

Inzicht is dus belangrijk en daarmee komen mijn expertises samen; NLP en authentieke Feng Shui.

Het is van dat kip-en-het-ei-verhaal. Met alleen Feng Shui wordt het een mager verhaal en met alleen NLP blijven de expressiemiddelen op een heel laag pitje.
Bij branding is het ultiem genieten van de samenkomst van twee gereedschappen!

Werken met klemtonen

NLP verbinden aan Feng SHUI tbv brandingMet twee werkterreinen, de communicatie en de persoonlijke berekening, komen er heel veel aanwijzingen voorbij.

Voor de NLP-professionals: via de communicatie komen timbre, toonhoogten, intonatie en de meta-gerelateerde invalshoeken aan bod en worden samengebracht via de logische niveaus met zijstappen als criteria spin en score model.
Dit kan allemaal zelfs via indirecte kanalen zoals telefoon en video calls.

Zover zo goed, maar tussendoor komt de Feng Shui

Daar komen de feiten aan bod; de calculatie via de authentieke – klassieke – kunde bewijst tijdloos en ijselijk accuraat te zijn.
Subtiel?
Welnee, allesbehalve, het is wat het is. Daarmee is het goed, want ieder mens is uniek.

Die persoonlijke berekening bevat zoveel toepasbaarheden dat het zaak is gericht bezig te gaan met dat wat ertoe doet. Vaak hoor ik dingen verkondigen die mijn wenkbrauwen doen fronsen. Het heeft dan met van-alles-en-nog-wat te maken, maar niet met dé echte Feng Shui.

Misvatting 1

De Hond, standplaats voor de Grand Duke of Jupiter in 2018

In welk dierenriemjaar iemand geboren is, is van ondergeschikt belang.
Dat is ook logisch, want was dat wél zo dan hadden we maar 12 soorten mensen.

Misvatting 2

In welk jaar iemand geboren is, is eveneens van ondergeschikt belang.
Ook dat is logisch, aangezien we dan maar met 60 soorten mensen op deze aardkluit zouden rondlopen.

Misvatting 3

In welk jaar iemand als man of als vrouw geboren is, gaat ook geen invulling geven.
Wel zo handig te weten dat het dan zou inhouden dat er maar 120 soorten mensen zouden zijn.

Misvatting 4

Met welk voorwerp dan ook – u kunt het succes niet naar u toe halen.

Wel kunt u voor uw mindset de dingen helder maken, accentueren, remedies inzetten om het negatieve te neutraliseren of om het positieve extra accent te geven. Dat kan een groot verschil geven, maar u kunt niet dat binnen halen wat er niet is.

Feng Shui; een beide-benen-op-de-grond-kunde zonder abracadabra-verhaal

Feng Shui zwevend? Welnee, op de grond die voeten!

U kunt het ingewikkeld vinden, moeilijk en regelmatig mystiek, maar dat is ook logisch wanneer u die jarenlange studie niet gevolgd hebt. U voert toch ook niet zelf uw blindedarmoperatie uit?

Succes vraagt ACTIE en “Money loves speed”.

Feit 1

Al die 120 invalshoeken doen wél mee in het grote geheel, maar hebben evenveel invloed als al die andere zeer belangrijke wetenswaardigheden.

Feit 2

De grootste leider is de sterkte van het zelfelement en dat wat daaruit voortvloeit. Vooral voor een logo is het van essentieel belang dat ALLES samenkomt.

Een logo is meer dan alleen letters in de juiste structuur en kleur. Een logo hoort een verhaal te vertellen. Het verhaal van de persoonlijkheid of de onderneming in combinatie met de ondernemer.

Feit 3

David DowieDe branding hoort een simpele herkenbaarheid te waarborgen. David Bowie was daar in zijn jonge jaren een goed voorbeeld van.

Branding heeft dus weinig met de persoonlijke smaak te maken wanneer het de match vertegenwoordigt tussen business en persoonlijkheid.

David Bowie ging absoluut niet mee met de gevestigde orde, dat wat men gewend was en dat wat hij met zijn liedjes vertelde. Uiteindelijk veranderde hij zijn branding op het moment dat hij gesetteld was en gewaardeerd werd als artiest.

Feit 4

Minder is meer, maar meer is ook verpakken waar diegene voor staat, nodig heeft en kan aanbieden. Dus het hele pakket.

logo deel KnowVision

Dat hele pakket zit ook in het logo van mijn bedrijf; KnowVision.

De kleuren zijn niet aan komen waaien, evenals het lettertype. Ook de cirkel staat voor iets en ook het sterretje erin.

Alles bij elkaar geeft aan dat ik mijn werk niet kan doen zonder de inbreng van mijn cliënt; hij / zij zit in het logo, in de cirkel waar alle wetenschappen bij elkaar komen.
Daarbij staat NOW voor het NU, ACTIE en daarnaast ook de broodnodige SNELHEID.

Het sterretje staat als figuurtje voor de cliënt en diens unieke persoonlijkheid. Die cliënt komt bij mij in de cirkel en maakt gebruik van mijn wetenschap die zich verbindt als vertaler aan de wetenschap van cliënt.
De subtitel van de bedrijfsnaam zit dus ook in het logo; vision in knowledge.
Uiteindelijk zijn alle elementen in het logo vertegenwoordigd met als klemtoon dat wat voor mij mag werken.

Kleuren werken voor of tegen

Typisch genoeg kiest de mens over het algemeen zelden de correcte kleur. Wat als kind haast intuïtief goed gekozen kan zijn, verdwijnt in de loop der jaren. Duplicatiegedrag via modebeeld en de mening van anderen: “Mevrouw, dit staat u beeldig!”, “Ja, meneer, dit is echt een stoere auto!” en vervolgens…. niets!

Al die goedbedoelde aanwijzingen vertellen iets over diegene die het zegt, niet over u.

uw branding als kindDus ga eens na; wat koos u als kind? Wanneer veranderde dat? En weet u nog waardoor?

Branding is beginnen met het begin

Standaard worden in de maanden die volgen op een door mij gemaakte persoonlijke berekening, aangegeven welke kleuren en vormen van belang zijn voor het ondersteunen (of aanboren)  van de persoonlijke kracht.

Dat is al een basis voor de branding. 

Daarna volgen er diverse “updates” die uit te breiden zijn via Dress 4 Success, TIMING en uiteraard ook BRANDING.

Het mooiste (voor mij) is het opnieuw samenstellen van een branding, wanneer het daarvoor helemaal verkeerd was. Het is leuker voor de cliënt en vernieuwend voor de business. Het geeft zoveel mogelijkheden in de samenwerking met het personeel, extra input voor de teamspirit en geeft mogelijkheden voor een feestje, persbericht, promotie en heerlijk achterover leunen in de wetenschap dat het allemaal gelukt is.

Op naar de toekomst!

 

Enthousiast? Begin bij het begin…..

 


Eén reactie op “Branding als ultieme kracht via Feng Shui”

  1. Sylvia schreef:

    Wederom een helder blog Mary-Rose. Wij zijn nu samen aan het werken aan mijn nieuwe branding. Ik vind het heel spannend in het positieve. Het heeft al genoeg humor meegebracht en er zal nog wel meer lachsalvo’s ontspruiten, ons kennende. Het zet mij steeds tot nadenken en ik merkte al snel dat ik anders met mijn kleur keuzes omging.
    Een boeiende reis staat mij nu te verwachten.
    Op naar het succes! Dank je.
    Liefs
    Sylvia

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Bent u geïnteresseerd in Feng Shui, neem dan eens contact met mij op of schrijf u in voor onze tips.

Diensten vanuit ons netwerk

Dreamtags
pedicure-praktijk
viewnetix
huangdi